t-norum

DN:s chefredaktör Peter Wolodarski kör med fake news i sin nyhetsförmedling. . .

Av tommy norum - 2018-02-20 19:07

 
Peter Wolodarski tycker inte om att bli bemött på samma sätt som han bemöter andra.

 

 

Tinos inlägg talar väl sitt tydliga språk att de som vill framstå som seriösa journalisterna som tex på DN:s chefredaktör Peter Wolodarski och många med honom i den etablerade mediabranschen som kritiserar andra när de använder samma metod som de själva gör där man sprider missaktning i sin bildsättning av sina offer på ett ofördelaktigt sätt i sina reportage för att förstärka bilden i sitt budskap.

 

Det är tydligt att man har svårt att helt plötsligt befinna sig i en situation där man själva blir påhoppade av alternativa media med samma metod som de själva använder då blir det helt plötsligt ett otäckt klimat. Att använda några vänster ekonomer för att svartmåla Tino Sanandajis bok utan att också referera vad en uppsjö av forskare har för synpunkter är inte det vi kallar seriös journalistik utan ett sätt att föra desinformation i en sakfråga som inte stämmer överens med en politisk övertygelse som man besitter. 

 

Fake news är ju något som man tydligen låtsas vara emot och som man vill förhindra i sin nyhetsförmedling till läsarna samtidigt som man mörkar uppgifter som ger en motsatts bild av det man vill förmedla och där man  inte ger läsarna en chans att själva avgöra vad som är sanning och fake news i nyhetsförmedlingen. Den tiden är slut där de etablerade mediejättarna tror sig ha monopol på vad sanningen är i sin mediabevakning.  

tn                      

 

   

 Tino skriver på sin facebok sida :  

 

DNs chefredaktör Peter Wolodarski kritiserar den bild som Nyheter Idag valt av honom: "När Nyheter idag vill sprida missaktning mot någon så bildsätter man personen så här. För den som tror att tidningen ägnar sig åt normala publiceringar. Otäckt klimat. Ett bildspråk som talar sitt tydliga språk"

Wolodarski har naturligtvis rätt, och vet hur man bildsätter för att svartmåla. Här är den bild av mig DN valde att använda när de nyligen försökte smutskasta mig på basis i samband med falska anklagelser mot min bok. ”Tino Sanandaji har fått svidande kritik av KTH-ekonomerna Hans Lööf och Gustav Martinsson”.

I debatten som följde gav 0 forskare i nationalekonomi anklagelserna rätt och 15-16 forskare gav mig rätt, inklusive, Erik Lindqvist, Robert Östling, Sven-Olov Daunfeldt osv. Sveriges tyngsta nationalekonom Assar Lindbeck skrev: ”Jag tycker det är obegripligt att de här två KTH-ekonomerna har gått ut med en sådan attack om oetisk verksamhet…Men åsikter ska inte styra bedömningen av en boks saklighet. Det är olyckligt att akademiker karakteriserar en forskare och debattör som ohederlig utan att kunna belägga det”

DN valde att inte citera någon av dessa. När jag frågade varför de inte ens citerar Assar Lindbeck var DNs svar "Givetvis finns det forskare med andra uppfattningar" (!)

Det hör knappast till vanligheter att göra obevisade anklagelser om ovetenskaplig förfarande i en debattartikel till nyhet och sen vägra citera konsensus av forskare som slår fast att anklagelserna var inkorrekta. För den som tror att DN ägnar sig åt normala publiceringar. Det är hellre ingen slump att de valde en 14 år gammal bild av mig där jag ser försåtlig ut. Syftet är inte att förmedla sanningen utan att diskreditera mig då jag kritiserat DN.

Tino Sanandajis foto.

 


 
 
Ingen bild

Mvh Skogåsbon

24 februari 2018 18:04

DN och resten av MSM, har jag tappat förtroendet för, för länge sedan.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards