t-norum

En konstnär från Dalsland. https://www.facebook.com/gabriellanorumart/

Av tommy norum - 2023-07-06 10:38

          

   

 

Lite reklam för min yngsta dotters måleri. Har utställning i Vaxholm i sommar. Hon är en konstnär som blandar friskt med motiven i sina målningar från sin ateljé i Åkersberga. Blandar egna och beställda motiv. Populariteten över hennes målningar har gjort att det är nu över ett års väntetid för leverans av beställningarna som kommer in inte bara från Sverige.. Jag sitter här på mitt arbetsrum där jag har 7 st inramade teckningar på motiv som hon tecknade av bland annat på Läckö slott i Vänern. Redan då i 13-14 års ålder såg man tydligt hennes begåvning. Vad måne bliva - Kanske en ny Zorn brukar jag skämta om--

 

 

                             

   

 


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards